Met je doelgroep in gesprek? Dat kan.

Voor het uitvoeren van livesessies met je doelgroep ben je bij User Sense aan het juiste adres. Gebruik onze all-in-one oplossing voor het uitvoeren van kwalitatief UX-onderzoek. Gebruik onze tool en testerdatabase met meer dan 25 000 testers om moderated user tests en diepte-interviews uit te voeren. 

Hoewel we je dus kunnen helpen met het werven van testers via onze database, is het ook mogelijk om zelf testers uit te nodigen. In dat geval betaal je alleen voor het gebruik van het platform. 

  • Meer dan 25 000 testers in onze pool helpen we je jouw doelgroep te vinden
  • Ontdek knelpunten in de user experience
  • Geen complexe abonnementsstructuur, maar pay-as-you-go
Moderated tests en live-interviews

Jouw online UX-lab

Ga in drie stappen in gesprek met je doelgroep via het platform.

1 - Bepaal met wie je wil testen

Gebruik onze testerdatabase van 10 000 testers of nodig zelf testers uit.

2 - Voer de livesessies uit

Ga in gesprek met je doelgroep en nodig stakeholders uit live mee te kijken.

3 - Analyseer de video-opnames

Bekijk de sessies na afronding terug in het dashboard.

1 - Bepaal met wie je wil testen

User Sense kan de werving van respondenten voor jouw onderzoek volledig uit handen nemen. Aan de hand van jouw respondentenprofiel, zetten wij een wervingscampagne uit en bereiden we de testers voor op het onderzoek. Dit proces gaat dan als volgt:

  1. Jij stelt de doelgroepcriteria en onderzoeksdata op
  2. User Sense draagt zorg voor de werving, screening, uitbetaling en het inplannen van de testers
  3. Op het afgesproken tijdstip voer je de livesessie uit met de tester

Liever zelf testers uitnodigen? Dat kan ook. Hier kunnen we je meer over vertellen, wanneer je je aanmeldt voor de beta. 

2 - User test of interview uitvoeren

Op dit moment kun je twee soorten livesessies uitvoeren via het platform van User Sense: moderated user tests en diepte-interviews. Wanneer je via het platform met de tester in gesprek gaat of de test uitvoert, wordt de sessie automatisch opgeslagen en voor alle teamleden beschikbaar gesteld. 

Ook kun je tijdens het gesprek aantekeningen maken. Deze aantekeningen worden opgeslagen en automatisch gelinkt aan het relevante videofragement, zodat je dit na afloop gemakkelijk terug kunt kijken. 

3 - Analyseer en deel de resultaten

Na afloop van de sessie wordt deze automatisch opgeslagen en voorzien van automatische transcriptie. Op het moment dat je tijdens het afnemen van de test of het interview aantekening hebt gemaakt, worden deze inzichtelijk gemaakt. 

Ook kun je na afloop de meest relevante fragmenten uitlichten door het maken van highlights, die vervolgens kunnen worden omgezet naar een higlightvideo. Deze is te bekijken via het platform, maar kan ook worden gedownload. 

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en antwoorden voor jou op een rijtje gezet.

User Sense heeft dit op moment ruim 10 000 actieve testers.

Onze testers zijn voornamelijk woonachtig in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Doordat de pool van User Sense vrij jong is, zijn we vaak in staat ook te werven voor complexe respondentenprofielen. 
 

Zeker! We waken ervoor dat respondenten niet te vaak testen. We houden bij hoe vaak een tester mee heeft gedaan met onderzoeken in de afgelopen maanden en zorgen ervoor dat zij aan maximaal twee tests per maand meedoen. 

In het geval van een no-show is het makkelijk: de kosten voor de werving worden dan niet in rekening gebracht. 

Doet een tester wel mee aan het onderzoek, maar ben je niet tevreden over zijn of haar input? Dit gebeurt gelukkig bijna nooit, maar mocht het gebeuren dan komen we hier in overleg altijd wel tot een oplossing.

Het voordeel van werken met onze tester is dat we deze zelf ook actief gebruiken en dus extra kritisch zijn op de kwaliteit van de testers. Het gebeurt dan ook bijna nooit dat een tester niet veel praat of (te) weinig input levert. 

Ja, het is mogelijk om eigen testers uit te nodigen. We brengen dan uiteraard geen wervingskosten in rekening. Je betaalt dan voor het gebruik van het platform. Meer informatie over de tarieven vind je op deze pagina

Alle testers doorlopen een aanmeldproces waarin wordt uitgelegd wat er van hun wordt verwacht tijdens gebruikersonderzoeken. Zaken zoals hardop moeten nadenken en zoveel mogelijk feedback geven is dan ook iets waar zij bekend mee zijn.

In de meeste gevallen voeren we alleen testsessies uit met testers die de kwalificatietest succesvol hebben doorlopen. Zo weet je zeker dat je testers werft die zich kunnen verwoorden en het leuk vinden om feedback te geven. 

In veel gevallen kunnen testers binnen 72 uur geworven worden, al is het aan te raden hier langer de tijd voor te nemen. Over het algemene geldt dat hoe eerder de werving wordt uitgezet, des te meer aanmeldingen er binnenkomen. 

Ja, het is mogelijk om collega's of klanten de sessie te laten bijwonen als observator. Zij kunnen helpen met het toevoegen van onderzoeksaantekeningen en deelnemen aan de chat. Om ervoor te zorgen dat de tester zich niet al te veel bekeken wordt, nemen observators niet deel aan het gesprek. In de praktijk betekent dat de webcam en de microfoon van de observator altijd uit staat. 

Op dit moment blijven de sessies zes maanden op het platform van User Sense beschikbaar. In deze periode kun je de sessies, bekijken, analyseren en delen met collega's. Ook kun je de sessies downloaden, zodat hier intern op kan worden teruggegrepen. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ontdek wat er mogelijk is en boek een demo met ons.