Nieuwe vacature: aan de slag als Project Assistant! Lees meer.

User Sense
Imago-onderzoek en brand tracking

Hoe ziet de doelgroep jouw merk?

Imago-onderzoek geeft je inzicht in welk beeld de doelgroep heeft van jouw bedrijf, organisatie, product of dienst. Stel vast of deze in lijn is met de identiteit en hoe je jullie imago kunt verbeteren.

  • Uitgevoerd via ons eigen platform voor UX- en marktonderzoek
  • Werf en selecteer een representatieve steekproef uit ons panel
  • Onze onderzoeksservice neemt het werk voor je uit handen
Gratis prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Inzicht in merkassociaties

Verkrijg inzicht in de associaties die het merk oproept bij de doelgroep.

Meet de voortgang over tijd

Krijg inzicht in de voortgang over tijd met onze brand tracker

Overweging en voorkeur

Inzicht in welke mate uw merk wordt overwogen en de voorkeur heeft.

Onze aanpak

Onderzoeksservice

Respondenten werven

Resultaten

Prijsindicatie

Onze aanpak

We voeren kwantitatief onderzoek uit met enquêtes en associatietests om inzichten cijfermatig te onderbouwen. Om extra inzichten te vergaren, kunnen we na afloop interviews of focusgroepen uitvoeren. 

Mogelijke onderzoeksmethoden
  • Enquêtes. Voor het vergaren van inzichten onder grotere aantallen, waarbij de focus ligt op het doormeten door middel van open en gesloten vragen. 
  • Interviews. Voor het verkrijgen van diepgaande inzichten, waarbij een interviewer het productgebruik tot in detail bespreekt met de respondent.
  • Focusgroepen. Voor het vergaren van inzichten in groepsverband, waarmee er aan de hand van stellingen en groepsdiscussies kwalitatieve inzichten worden verzameld. 
  • Associatietests. Met behulp van Rapid Implicit Associations Testing (RIAT) kunnen de (on)bewuste associaties worden vastgesteld.

Welke methode past het best bij jullie situatie? 

Neem contact met ons op en we laten het je binnen 24 uur weten.

Contact opnemen
Volledig ontzorgd van begin tot eind

Onze onderzoekers helpen je met het kiezen van de juiste onderzoeksopzet, het stellen van de juiste onderzoeksvragen en voeren het onderzoek voor jullie uit. 

Realtime inzage en live meekijken tijdens de uitvoering

Via het platform heb je realtime inzage in de voortgang. Zo kun je de sessies achteraf terugkijken of live meekijken via onze livestream wanneer er sessies met een moderator worden uitgevoerd.

Binnen twee weken een actiegericht onderzoeksrapport

Zo kun je na het onderzoek direct aan de slag met het doorvoeren van optimalisaties. Benieuwd hoe een rapport eruit ziet? Bekijk een voorbeeld onderzoeksrapport

Representatieve steekproef werven via User Sense

Respondenten kunnen het onderzoek maken of breken. Wij helpen je met het opstellen van de criteria als ook het werven en selecteren van een representatieve steekproef via ons eigen panel.  

Bestaande klanten uitnodigen

Het is mogelijk om onderzoek onder bestaande klanten uit te voeren. Klanten kunnen deelnemen aan onderzoeken zonder dat zij zich bij ons hoeven in te schrijven of deel uitmaken van onze database.

Geen gedoe door uitgebreide instructies en goede ondersteuning

Wij voorkomen het aantal no-shows en technische problemen door te werken met automatische herinneringen, instructies en lokale ondersteuning. 

Wat mag je verwachten van een imago-onderzoek?

Na het uitvoeren van imago-onderzoek weet je het volgende:

  • Welke associaties de doelgroep met jouw merk heeft
  • Hoe jouw merk zich verhoudt ten opzichte van de concurrentie
  • In hoeverre er sprake is van een verschil tussen wat jij wil uitstralen en hoe je als merk overkomt (de brand gap)
  • In hoeverre jouw merk top of mind is bij de doelgroep (indien gecombineerd met naamsbekendheidsonderzoek)
Onafhakelijk onderzoeksrapport en inzage in de resultaten

Onze onderzoekers analyseren alle sessies en maken hier uitgebreid aantekeningen van, welke in te zien zijn via het platform. Hierna worden de resultaten gedeeld in een onderzoeksrapport.

Download een onderzoeksrapport

Download een gratis voorbeeldrapport. 

Download voorbeeldrapport
Kosten voor imago-onderzoek

De kosten zijn afhankelijk van de gekozen methodes en de werving. Vraag een gratis prijsindicatie en ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie.

Kosten voor het zelf uitvoeren van imago-onderzoek

Met behulp van ons platform kun je ook zelf aan de slag door gebruik te maken van enquêtesuser tests of interviews.  Op onze tarievenpagina tref je een overzicht aan van de kosten.

Benieuwd naar de kosten?

Ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie. 

Prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Kennisbank

Meer weten over imago-onderzoek?

Lees dan het artikel dat onze onderzoekers hebben geschreven over het uitvoeren van imago-onderzoek.

Naar artikel

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Ja. Wij voldoen aan alle privacywetgeving die op dit moment van kracht zijn, waaronder ook de AVG. De verwerking en opslag van onze data vindt plaats binnen Europa. Specifieke vragen rondom ons beleid? Neem dan contact met ons op.

We hebben een reeks aan kwaliteitsmechanismes ingebouwd om de juiste testers te kunnen werven voor elk onderzoek. Los daarvan, checken wij alle unmoderated user tests. Voer je moderated user tests en interviews en en ging er toch iets niet lekker? Dan kun je dat binnen 24 uur aan ons laten weten.

We maken gebruik van verschillende kanalen, variërend van out-of-home-advertising tot online marketingcampagnes. Zo zorgen we ervoor dat ons panel een goede afspiegeling is van de samenleving. In het buitenland zorgen we ervoor dat we een vertaalde en lokale versie van ons platform aanbieden, zodat we ook daar een representatief panel op kunnen bouwen.

Ja, wij werken met verschillende bulkpakketten. Log hiervoor in op het dashboard en ga naar 'Credits' om de verschillende pakketten in te zien. Je kan natuurlijk ook contact met ons opnemen.

Wij opereren in alle Europese markten. Wij zijn het sterkst vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Onze wervings-en onderzoeksservice is beschikbaar in heel Europa. 

Ja, wij kunnen zorgdragen voor de testervergoedingen. Wij maken alle testervergoedingen over naar de bankrekening van de tester binnen 2 werkdagen.

Ja, het is mogelijk om zelf geworven testers uit te nodigen via het platform.

Absoluut. Alle Europese agencies zijn bij ons welkom. Los van een agency-account, kun je je als agency aansluiten bij het User Sense Agency Network.

Klantcases

Onderstaande klantcases zijn een selectie van opdrachten die wij voor onze klanten hebben uitgevoerd.