Benieuwd naar wat UX-onderzoek oplevert? Download de whitepaper.

User Sense

Overzicht van onderzoeken

Hieronder tref je een greep van de onderzoeken aan die wij uitvoeren. 

Persona-onderzoek

Verkennende fase

  • Diepgaande inzichten krijgen in de motivaties, gedragingen en voorkeuren van de doelgroep.
  • Creëer aangepaste marketingstrategieën die resoneren met specifieke gebruikerspersona's, waardoor conversiepercentages toenemen.
  • Zorg ervoor dat producten of diensten overeenkomen met de behoeften en verwachtingen van gebruikers. 

Customer journey onderzoek

Verkennende fase

  • Optimaliseer de hele klantreis, van bewustwording tot conversie, zodat de UX naadloos aansluit bij wat de klant verwacht.
  • Identificeer knelpunten en pijnpunten in de klantreis om conversiepercentages te verbeteren.
  • Baseer strategische beslissingen op een data in plaats van onderbuikgevoel, zodat je echt in de behoefte van klant kunt voorzien.

Behoefteonderzoek

Verkennende fase

  • Opkomende consumententrends en voorkeuren identificeren om concurrenten voor te blijven.
  • Datagedreven inzichten gebruiken om producten te ontwikkelen die echte consumentenbehoeften en pijnpunten aanpakken.
  • Merkloyaliteit opbouwen door consequent aan de verwachtingen van de consument te voldoen en deze te overtreffen.

Conceptonderzoek

Validatiefase

  • Test nieuwe ideeën of concepten voordat er grote investeringen worden gemaakt en verklein de kans op een mislukte product launch.
  • Verfijn productconcepten op basis van gebruikersfeedback, zodat deze naadloos aansluiten op de gebruikersbehoeften.
  • Krijg de bevestiging dat het concept aansluit bij de doelgroep, zodat je de kans op een succesvolle launch aanzienlijk kunt vergroten. 

Prototype-onderzoek

Validatiefase

  • Ontdek usability-issues in gemaakte designs zodat deze kunnen worden verbeterd voordat de eerste regels code worden getikt. 
  • Verbeter prototypes continu op basis van gebruikersfeedback, zodat je een product ontwikkelt dat naadloos aansluit bij de gebruiker. 
  • Lanceer een product dat vanaf het begin aan de verwachtingen van gebruikers voldoet en profiteer van hogere tevredenheids- en retentiepercentages.

Navigatie-onderzoek

Validatiefase

  • Ontwikkel intuïtieve menustructuren en navigatie-onderdelen die de gebruikerservaring ten goede komen. 
  • Voorkom frustratie bij gebruikers door informatie makkelijk vindbaar te maken.
  • Zorg voor een positieve ervaring met de webiste of app, zodat gebruikers geneigd zijn om terug te keren.

Usability-onderzoek

Optimalisatiefase

  • Krijg inzicht in de usability-issues en voer optimalisaties door om de gebruikerservaring te verbeteren.
  • Verbeter de gebruikerservaring op jouw website of app met als doel om de conversie te verhogen. 
  • Stel de gebruiker écht centraal door naar hun feedback te luisteren en het product aan te passen zodat het in de behoeftes voorziet. 

UX Benchmark

Optimalisatiefase

  • Vergelijk de UX van jouw website of app met die van de concurrentie om een competitief voordeel te behalen.
  • Blijf de gebruikerservaring voortdurend monitoren en verbeteren op basis van de metrics. 
  • Focus op de onderdelen waar jouw website of app onderpresteert ten opzichte van de concurrentie. 

UX Audit

Optimalisatiefase

  • Identificeer usability issues en verbeterpunten voor jouw website, app of prototype.
  • Met actiegerichte inzichten en verbeterpunten voer je snel optimalisaties door.

Niet helemaal zeker welk type onderzoek het beste aansluit?

Bespreek het met een ervaren UX-onderzoeker.