Nieuw: card sorting is nu beschikbaar! Lees meer.

User Sense

Camera of microfoon werkt niet

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom jouw camera of microfoon het niet doet wanneer je aan de sessie wil beginnen.

Doorloop deze vijf stappen

Doorloop deze vijf stappen:

  1. Browser. Gebruik je Chrome of Edge? Zo niet, download en installeer deze dan en probeer het opnieuw. Werkt het niet? Ga dan naar de volgende stap.

  2. In- en uit de sessie gaan. Sluit de pagina af en probeer het nog een keer. Werkt het niet? Ga dan naar de volgende stap.

  3. Selectie microfoon of camera. Heb je bij de instellingen de juiste microfoon of camera geselecteerd? Zo niet, doe dat dan alsnog. Werkt het niet? Ga dan naar de volgende stap.
  4. Afsluiten programma's. Zijn programma's die jouw camera/microfoon kunnen gebruiken - zoals Zoom, Teams, FaceTime - afgesloten? Zo niet, sluit deze dan af en ga opnieuw de sessie in. Werkt het niet? Ga dan naar de volgende stap.
  5. Computer opnieuw opstarten. Start jouw computer opnieuw op en probeer nogmaals deel te nemen via Chrome of Edge.

Instellingen voor Mac-computers

Heb je een Mac? Controleer of Chrome toestemming heeft jouw camera of microfoon te gebruiken via 'Systeeminstellingen' -> 'Privacy en beveiliging' -> Camera en Microfoon (zie onderstaande instructievideo).